Sinds 2015 dé ADE party waar met name mensen met een bewegingsbeperking van harte welkom zijn.

Op 20 oktober 2023 van 12:00 tot 14:00 uur gaat het dak er weer af op ons jaarlijkse ADE feest voor met name mensen met een bewegingsbeperking! DJ Saskia Laval zal ons met haar overdonderende live set in de flow brengen, onder aanvoering van onze inspirerende en super enthousiaste Dido Mirck. Wees welkom om te dansen zoals jij dat wilt en beleef het plezier om dit met anderen te beleven. Locatie is ICK dans Amsterdam, Delflandlaan 2, 1062 EB Amsterdam.

Het belangrijkste is het samen dansen. Dansen is namelijk zoveel meer dan alleen bewegen. Door verbeelding en het ritme van de muziek wordt bewegen zoveel fijner (en makkelijker) om te doen. Bovendien geeft dansen met een hele groep of met een partner een gevoel van samenhorigheid en extra energie. Iedereen kan naar eigen kunnen meedoen ook al is je mobiliteit beperkt tot een rolstoel. Niemand is perfect en iedereen is wel uniek.

Begeleiding – laat weten dat je komt

Omdat we graag voor iedereen een goede plek met passende begeleiding willen regelen is het fijn als je je van tevoren per e-mail opgeeft dancewithsaskialaval@bovenkerk.me. Ben je in de gelegenheid om iemand mee te nemen die jou kent en begeleidt, dan is dat een pré. Maar zonder partner ben je ook van harte welkom. De toegang is gratis. Om de onkosten te dekken is er een fooienpot.

Saskia Laval

Maakte op de leeftijd van 57 jaar een opmerkelijke overgang van docent aan Nyenrode naar succesvolle techno-dj/ producent in Amsterdam. Ze is oprichtster van Temple Hardtechno, waarvoor ze samenwerkt met collega’s uit oa. Berlijn. Saskia heeft gespeeld in de grote steden van Europa waaronder Amsterdam – Berlijn – Wenen – Krakow – Brighton en Villach.

DansPark

Onder leiding van de gepassioneerde danseres Dido Mirck wordt dans omarmt als een middel om mensen te bevrijden en te laten stralen. Met aandacht voor mensen met bewegingsuitdagingen, zoals Parkinson en MS, biedt DansPark een veilige en inspirerende omgeving waar zelfexpressie en lichaamsacceptatie centraal staan. Deze danslessen brengen gezondheid, plezier en vrijheid, terwijl dansers hun creativiteit ontdekken en de kracht van samenzijn, ruimte en muziek ervaren.

ReDiscoverMe

Stichting ReDiscoverMe draagt bij aan een inclusief dansend Nederland met dans(projecten) voor iedereen en in het bijzonder voor kwetsbare doelgroepen, waaronder mensen met een chronische ziekte en/ of een andere fysieke uitdaging. Want dansen maakt het verschil! De naam zegt het al: herontdek mezelf.

Met dank aan de sponsoren: Pioneer DJ, AVL, DJ Saskia Laval, ICK Dans Amsterdam, DansPark, ReDiscoverMe, Stichting Bovenkerk, Amstelidee en Stichting Stivak.

Namens het organisatieteam,
Dido Mirck, Edwin Barentsen en Hannie Meijerink.

Met medewerking van: Huisartsenpraktijk Bovenkerk Westwijk (Arjen Göbel), wijksamenwerkingsverband Keizer Boven West, neurologen en Parkinsonverpleegkundigen van Ziekenhuis Amstelland, Anita de Reus van Mensendieck Uithoorn, Amstelland Fysiotherapie, Motion Fysiotherapie, Westwijk Fysio, fysiotherapeuten Dekker, Fysiotherapie Praktijk Zonnestein, READE – revalidatie & reumatologie, Amstelveen Sport, Mantelzorg & Meer, Danceconnects, Danspark, Participe Amstelland, de Parkinson(isme) vereniging en Parkinson Café Amsterdam, Zonnehuisgroep Amstelland en Amstelring.

Terugblik op het dansfeest in Bovenkerk februari 2023